Friday, January 1, 2010

Happy New Year!

Happy New Year Guys! Welcome 2010!

a night whereby my parents is still out partying at the time i m blogging and i m here in my room getting ready to bed! damn.. it sound very wrong!!! and to make things worst, i m home alone. haha. wife back home celebrating with parents and taking care of her Zoo in FB. lol.

atleast now she know FB is just not for pic viewing and checking out people status. haha. FB game is getting better and better. i only can maintain 6 games. the rest all i started to quit. :S

so how was your New Year Celebration? me? i took some shot with the moon again 'cos it was really really big and bright. but this time abit different. i took the shot like 3 to 4 stops under! it was totally dark from the LCD. i only bring up the details in DPP. haha.

i wonder what is the lens focal length for shooting astrography? atleast for our moon. haha. this pic was heavily crop from the 135MM x 1.6 crop body!

hope you guys love it.i was shooting it from bunch of tree branch, that is how i get the dark shadows.

and one more i would like to share is this landscape shoot from a lvl 18 apartment down to bayan baru area. try out with some blue filter..
which one do you guys prefer?

8 comments:

deepak January 1, 2010 at 9:33 AM  

Happy Ney Year mate.

Nice shots bro. Like the blue one.. but maybe can reduce some of the shadows?

George Yew January 1, 2010 at 9:39 AM  

deep,
hmm.. remove shadows? in a night shoot? hmm.. i will try hahah

deepak January 1, 2010 at 1:29 PM  

dude i said reduce... not remove la...

limfy January 1, 2010 at 3:11 PM  

halo, i know FB not oni for pics la ok...just that i'm lazy + not a game person.

i'm not like u la ok can FB 24x7 for your games bleh...

Yutaka January 1, 2010 at 5:13 PM  

Second one is nice, x'mas feel :P

George Yew January 2, 2010 at 10:57 AM  

deepak,
ok ok haha..

LB,
24x7? if i m like tat u cabut long time laio haha. :P

yutaka,
xmas -.-" new year loh~ haah

juju February 8, 2010 at 2:20 AM  

update lah omg

George Yew February 10, 2010 at 11:21 AM  

lol the other blog :P

about me

IT support in the weekdays, photographer by the weekend. I guess that line sum up what I really do for living. This is a new blog space for GYP and mostly I will blog about all my passion about photography.

I love photographing just about anything along the way; I always carry my camera around where ever I go! But my real passion is for weddings and portraits. I love photographing people, their emotions, their love stories and photographing their wedding day!

So just drop by here from time to time, do comment along the way and I hope you enjoy the journey with me along the way!